/ Slovník pojmů / Homestaging /

Homestaging

Vysvětlení pojmu a tipy pro homestaging

Jedná se o speciální přípravu nemovitosti před jejím prodejem nebo pronájmem. Tato služba vznikla v 80. letech 20. století v USA a postupně se rozšířila do dalších zemí.

Oproti interiérovému designu, který se zaměřuje na úpravu domova podle představ jeho současných obyvatel, se homestaging využívá pro profesionální prezentaci bytu, domu nebo firemních prostor na realitním trhu. Cílem je, aby daná nemovitost vypadala atraktivně a oslovila co nejvíce potenciálních zájemců. Je pak vyšší šance, že se prodá nebo pronajme nejen rychleji, ale i výhodněji.

Jak se provádí homestaging

Ideální je, když nemovitost působí neutrálně než příliš osobně. Vkusně zařízený interiér vypadá také lépe než zanedbaný, přeplněný, ale i prázdný prostor.

Důležité je zejména:

  • uspořádání a případné odstranění nevhodného nábytku
  • výmalba v bílých, světlých nebo pastelových tónech
  • barevné sladění doplňků
  • nastavení osvětlení
  • odstranění všech zbytečností a rušivých elementů
 Ondřej Žemlička
Ondřej Žemlička

Senior realitní poradce
Jazyky: čeština, angličtina

Vaše osobní údaje využijeme pouze za účelem komunikace o zaslané nabídce. Nebudeme vám zasílat newsletter ani vaše údaje nepředáme třetím stranám.
Více o ochraně osobních údajů zde.